دكتر فاطمه جناني
jananni.f@lums.ac.ir

معرفي گروه مامايي و بهداشت باروري
رشته مامايي دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي لرستان درسال 1370 با 20 دانشجو در مقطع كارداني
تاسيس گرديد. بعد از آن در سال 1385شروع به پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي نمود و در سال 1389 اولين دوره
كارشناسي ناپيوسته را پذيرش نمود و در سال 1400 اولين پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد مامايي انجام گرفت.
رشته مامايي از رشته هاي علوم پزشكي است كه دانش آموختگان آن در مقطع كارشناسي با ارائه خدمات بهداشت باروري
شامل انجام مراقبت هاي دوران بارداري، حين و پس از زايمان، انجام مراقبت هاي نوزادان - شيرخواران و ارائه آموزش
و مشاوره سالمت جنسي و باروري به زنان در حدود وظايف تعيين شده، ترويج زايمان طبيعي و ايمن، تشخيص حالات
غيرطبيعي در مادر، جنين يا نوزاد ، انجام اقدامات اضطراري در حين بارداري يا زايمان و ارجاع به موقع موارد
غيرطبيعي در جهت تأمين و ارتقاء سلامت مادر و جنين، نوزاد و شيرخوار و كودك در بخش هاي زايمان، نوزادان،
مراكز بهداشتي – درماني و دفاتر كار خصوصي تلاش مي كند. در حال حاضر حدود 180 دانشجوي كارشناسي پيوسته و
ناپيوسته مامايي در اين دانشكده مشغول به تحصيل مي باشد.
شرح وظايف مدير گروه مامايي:
1. تدوين برنامه عملياتي در راستاي برنامه استراتژيك دانشكده و ارائه گزارش 6 ماه
2. همكاري در استقرار مديريت فرآيندهاي آموزشي دانشكده
3. نظارت بر روز رساني محتواي فارسي و انگليسي گروه
4. هماهنگ ساختن فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي در رشته مربوط
5. تنظيم برنامه هاي آموزشي كه براي تدريس در آن رشته لازم است
6. نظارت بر نحوها ارائه دروس و بررسي و اظهارنظر در مورد متون درسي و محتواي دروس براساس برنامه هاي و سرفصل ها مصوب
7. اظهارنظر درباره ساعات تدريس و تحقيق اعضاي گروه
8. اظهارنظر در خصوص پذيرش دانشجويان انتقالي و مهمان و تعيين كمبود واحدهاي درسي آنان
9. بررسي طرح هاي تحقيقي و پيشنهاد به شوراي آموزشي- پژوهشي دانشكده
10. اظهارنظر درباره مأموريت هاي اعضاي گروه و پيشنهاد آن به شوراي آموزشي پژوهشي دانشكده
11. پيش بيني نيازگروه به استخدام اعضاي هيات علمي متخصص و پيشنهاد به رئيس دانشكده براي ارجاع به مراجع ذيربط
12. ارزيابي سالانه كارگروه براي طرح در شوراي آموزشي- پژوهشي
13. برنامه ريزي در مورد دروس طبق اختياراتي كه شوراي عالي برنامه ريزي تفويض كرده است؛
14. بررسي و اعلام نظر براي اصلاح سر فصل ها و تجديد نظر در عنوان درس ها از حيث اصلي يا اختياري بودن و همچنين تعيين محتواي دروس با توجه به آخرين پيشرفت هاي علمي براي پيشنهاد وتصويب در شوراي عالي برنامه ريزي
15. تنظيم برنامه اموزش تئوري و عملي
16. ابلاغ برنامه تنظيمي به هريك از اعضاء گروه
17. نظارت و كنترل براجراي فعاليت هاي اموزشي ازطريق:
18. بازديد از مراكز اموزش باليني
19. ارزيابي 360 درجه اساتيد
20. جلسه با نمايندگان كلاس